Nieuw avontuur - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tineke Dekker - WaarBenJij.nu Nieuw avontuur - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tineke Dekker - WaarBenJij.nu

Nieuw avontuur

Door: Tineke Dekker

Blijf op de hoogte en volg Tineke

20 Oktober 2014 | Nederland, Amsterdam

Dinsdag 21 oktober begin ik aan een nieuw avontuur!
Hieronder de route die ik van plan ben te nemen (kan uiteraard nog veranderen) en enkele activiteiten die ik in de verschillende plaatsen wil gaan doen. Vanaf Maleisië heb ik geen vliegtickets of dergelijke, dus vanaf daar zijn de maanden geschat.

Thailand: 21 oktober - 18 november
Bangkok – Koh Tao (scuba duiken) – Bangkok – Chiang Mai – Chiang Rai – Chiang Mai – Sukhothai – Phitsanulok – Ayuthaya – Bangkok
Vliegen van Bangkok (Thailand) naar Mandalay (Myanmar)

Myanmar: 18 november – 12 december
Mandalay – Bagan (ballonvaart) – Mt Popa – Bagan – Kalaw – Inle Lake – Yangon – Kyaiktyo (gouden rots) – Yangon (eventueel – Ngagapali strand – Yangon).
Vliegen van Yangon (Myanmar) naar Singapore

Singapore: 12 december – 17 december
Singapore city
Trein van Singapore naar Melaka (Maleisië)

Maleisië: 17 december - ?? januari
Melaka – Kuala Lumpur – Kuala Tahan (Cameron Highlands) – Ipoh – Butterworth – Penang/Georgetown – Kuching – Sibu – Miri
Bus van Miri (Maleisië) naar Bandar Seri Begawan (Brunei)
Brunei: januari

Bandar Seri Begawan
Bus van Bandar (Brunei) naar Pulau Tiga (Maleisië)
Maleisië: januari
Brunei – Pulau Tiga (Expeditie Robinson eiland) - Kota Kinabalu
Vliegen van Kota Kinabalu (Maleisië) naar Siem Reap (Cambodja)

Cambodja: januari – februari
Siem Reap (Angkor Wat) – Battambang – Phnom Phen - Sihanoukville – Kampot – Phnom Phen – Kompong Cham – Kratie
Bus van Kratie (Cambodja) naar Si Phan Don (Laos)

Laos: februari – maart
Si Phan Don – Pakse – Tham Kong Lo – Paksan – Vientiane – Luang Prabang – Nam Ha National Protected Area – Sam Neua
Bus van Sam Neua (Laos) naar Than Hoa (Vietnam)

Vietnam: maart – april
Than Hoa - Phong Nha-Ke Bang National Park – Hoi An – My Son – Buon Ma Thuot - Cat Tien National Park - Ho Chi Minh City – Mekong Delta – Mui Ne – Hué - Hanoi Halong Bay – Hanoi
Trein van Hanoi (Vietnam) naar Nanning (China).

China: april – mei
Nanning (Detian falls) – Guillin (Li river) – Leshan (Giant Buddha) – Chengdu (Panda breeding) – Xi’an (Terracotta leger) – Beijing (Chinese muur) – Shanghai – Hong Kong
Vliegen van Hong Kong (HK) naar Guatemala City (Guatemala)

Guatemala: mei – augustus/september
Guatemala City – Antigua (spaans leren) – Quetzaltenango (spaans leren) – Tikal – Uitstap Honduras - Antigua/Quetzaltenango - Guatemala City
Vliegen van Guatemala City (Guatemala) naar Los Angeles (USA)

USA/Canada: augustus/september - oktober
Los Angeles – Flagstaff (Grand Canyon) – Page (Antilope Canyon) Las Vegas - San Fransisco – Vancouver – Fairbanks (Noorderlicht) – San Fransisco – Chigaco – Holland – Washington DC – New York – Montréal – Toronto

• 20 Oktober 2014 - 17:44

Ellen Veerhoff:

Hoi Tineke,

Leuk weer om je te volgen, en samen met je moeder jouw belevenissen door te praten.
    Voor morgen, wens ik je een hele goede reis, heel veel sterkte met afscheid nemen en geniet van je super mooie reis.
    Veel plezier,

Groetjes Ellen Veerhoff

• 20 Oktober 2014 - 19:20

Diny:

Zou zo mee willen!

• 20 Oktober 2014 - 21:47

Annet:

hey liefste nicht,

je bent nog niet eens vertrokken en ik geniet nu al van je verhaal.
    Wat heb jij een leuke plannen zeg !!!

• 21 Oktober 2014 - 10:35

Marja :

Hoi Tineke,

Een hele goeie reis en GENIET van alles het komende jaar!!!

• 21 Oktober 2014 - 17:13

Jim:

Goede heenvlucht en een onwijs-waanzinnige tijd. Dat moet helemaal goed komen lijkt mij zo!

Pas op jezelf en ik zie je snel weer! :-p