Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Tineke Dekker - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Tineke Dekker - WaarBenJij.nu

Singapore

Door: Tineke Dekker

Blijf op de hoogte en volg Tineke

14 December 2014 | Singapore, Singapore

12 december
Vroeg uit bed en nog even douchen en ontbijtje bij het guesthouse gekregen. De laatste dingen in mijn tas gepakt en toen gewacht op de taxi.
Het taxi ritje naar het vliegveld verliep wel OK. Ik had de taxi zeer vroeg geboekt, omdat ik wist dat het verkeer in Yangon onmogelijk door te komen is. Het zou zeker een uur duren om dat kleine afstandje van het guesthouse naar het vliegveld af te leggen... en helemaal 's ochtends tijdens de spits!
Auto's die gewoon midden op de (snel)weg stil gaan staan of denken dat ze twee rijstroken nodig hebben.. En sowieso is er gewoon super veel verkeer! Niet normaal.Maar anyway, na een tijdje rijden kwamen we dan toch aan bij het vliegveld en ik was nog goed op tijd.
Inchecken en het vliegtuig in. De vlucht verliep vlekkeloos, niets op aan te merken of over te zeuren. Het vliegtuig vloog over Sumatra naar Singapore.
Eenmaal boven Singapore en vooral eenmaal geland in Singapore was ik toch wel even een gelukkig mens! Alles was schoon, goed georganiseerd en niemand die mij lastig viel of aanstaarde! Vooral dat laatste was een verademing. Die andere dingen waren gewoon eventjes lekker voor nu. Daarnaast was het wel weer even lekker om in een moderne omgeving te zijn en weer wat anders te kunnen gaan ontdekken!
In Singapore verliep alles snel. In de rij voor de paspoortcontrole en na een paar seconde kreeg ik een nieuwe stempel in mijn paspoort en mocht ik Singapore betreden. Nog nooit ben ik zo snel door een douane gegaan. Op het vliegveld was alles prima aangegeven en ik kon zo doorlopen naar de metro. Ik had nog wat Myanmarese kyat over en heb dat kunnen inwisselen voor Singapore Dollars. Dus ik kon me wel eventjes redden.
Eenmaal weer bovengronds een stukje moeten lopen naar het guesthouse. De straten werden opzich goed aangegeven en dus kon ik zo de goede kant uitlopen. Om mij heen doemde hoge wolkenkrabbers en vele shopping malls op. Dit is typisch Singapore; hoge gebouwen en winkelcentra.
In het guesthouse naar de slaapzaal geleid, die ik deelde met 15(!) andere mensen. Elk bed was wel goed afgesloten van de rest met dikke, houten wanden (alleen het voeteneind was open) en dus had ik weinig last van eventuele snurkende mensen.
Aangezien ik al een tijdje ziek was, had ik niet zo heel veel gegeten. Ik trilde van de honger en dus was het tijd om iets te eten te zoeken. Ik verbleef in "Little India" en dus waren er vooral Indiase restaurantjes, daar had ik geen zin in, dat eten is ook niet zo goed voor je buikje als je ziek bent. Gelukkig waren er genoeg winkelcentra op loopafstand en daar was (van)alles te koop. Dus ik had een pizzapuntje en cola gekocht en nog wat dollars in singapore dollars omgewisseld. Ook ben ik op zoek gegaan naar lenzenvloeistof, aangezien die van mij op was en ik er van uit ging dat ze dat wel in Singapore zouden hebben. Dat was het geval en dus kon ik mijn lensjes weer goed schoonmaken.

13 december
Een paar dagen geleden had ik een Française in Yangon ontmoet. Zij was vandaag ook in Singapore en dus hadden we afgesproken om samen een dagje Singapore te doen. Zij had de vorige dag al flink door Singapore gewandeld en wist dus al de weg. We liepen vooral in en in de buurt van China Town en het Colonial District. 's Middags begon het te regenen en wat te onweren, op dat moment waren we bij het Fort Canning Park en daar hingen borden met waarschuwingen dat je het park maar beter niet kon betreden tijdens een storm. Dit was niet echt een storm, maar het leek er wel wat glad en we hadden liever geen boomstam op ons hoofd. We zijn ergens gaan schuilen en daarna naar een winkelcentrum gerend toen het iets minder hard regende. In het winkelcentrum waren alleen vage meubelstukken te koop en er was een (duur) visrestaurant. Daar hebben we iets gedronken en gewacht tot de regen zou ophouden. Er kwam niet echt een einde aan de regen en de straat was een zwembad. Gelukkig hield het uiteindelijk toch een tijdje op en kwam de zon weer tevoorschijn. We zijn terug gegaan naar China Town en hebben iets gegeten. Daarna zijn we naar een cafe gegaan en zijn daar tot sluitingstijd gebleven. We verbleven niet in hetzelfde deel van de stad en alleen naar huis hadden we geen zin in. Echter, er was een groepje mensen (uit Singapore en Maleisië) die ons uitnodigde om mee te gaan naar een club. In de club draaide ze allemaal muziek uit de 90s (Vengaboys en Britney Spears) dus dat zat helemaal goed. Die mensen konden mijn naam niet helemaal goed uitgesproken en ik was omgedoopt tot "Vinegar" (Azijn). In de club stond een pooltafel. Het was Clarisse de Française en ik tegen twee jongens die veel te goed waren, maar uiteindelijk scheelde het niet eens zo veel. We hadden toch de helft van onze ballen erin gekregen. Uiteindelijk zijn we ook tot sluitingstijd in de club gebleven. Daarna werden we door een Franse jongen uitgenodigd voor een after-party in zijn appartement op de 18e verdieping van een super moderne flat. Uiteindelijk kwamen er ook 2 Indiase jongens en een jongen uit Singapore mee.

14 december
Uiteraard kregen we eerst een rondleiding door de flat en hadden we een ontzettend mooi uitzicht over Singapore vanaf de hoogste verdieping, wat op de 60e verdieping was. Op zo'n beetje elke verdieping was een groot balkon of een zwembad (infinity pools) of iets anders wat echt thuishoort in zo'n moderne flat. De "after-party" bestond uit veel cola of water drinken, lui op de bank hangen, babbelen en vage Franse muziek luisteren (Mylene Farmer vooral). Toen was het zomaar weer licht en besloten de jongens McDonalds voor ontbijt te bestellen.
Erg gezellig gehad, maar het was toch echt tijd om naar 'huis' terug te gaan en te gaan slapen. Dus we namen afscheid van iedereen en heb Clarisse afgezet bij haar guesthouse en ben daarna met enige moeite naar mijn eigen guesthouse gesjokt. Mijn hoofd had het kussen nog niet geraakt of ik was al in slaap gevallen.
's Middags weer afgesproken met de Franse. Zij zou weer terug gaan naar Maleisië en ik zou ook vanuit Singapore naar Maleisië reizen. Dus we hebben samen een busticket gekocht en hebben 's avonds de bus naar Cameron Highlands in Maleisië genomen.

  • 08 Januari 2015 - 11:39

    Ellen Veerhoff:

    Hoi Tineke,
    Wat een belevenissen allemaal! Jammer dat je soms last van je maag en darmen had, maar ja dat gebeurd nu eenmaal, je moet toch wat eten! Ik hoop dat deze reis je heel veel mooie herinneringen heeft gegeven, en dat je nu met heel veel kracht je mama kan bijstaan!
    Heel veel sterkte de komende tijd! Groetjes Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Actief sinds 09 Okt. 2011
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 20282

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2014 - 17 Oktober 2015

Wereldreis

31 Januari 2013 - 01 Juni 2013

Zuid-Afrika

10 Maart 2012 - 07 Mei 2012

India

15 Januari 2012 - 10 Maart 2012

Nepal

20 December 2009 - 28 December 2009

Tsjechië

13 September 2009 - 17 September 2009

Milaan

24 Februari 2008 - 29 Februari 2008

Venetië

24 Februari 2007 - 03 Maart 2007

Mallorca

30 April 2006 - 05 Mei 2006

Barcelona

30 November 2005 - 30 November 2005

Parijs

30 November 2004 - 30 November 2004

Baki Petrovac en Novi Sad

30 November 2004 - 30 November 2004

Parijs

14 Augustus 2004 - 18 Augustus 2004

Hongarije

30 November 2003 - 30 November 2003

London

05 Juni 2003 - 10 Juni 2003

Mouans-Sartoux

Landen bezocht: